Tuesday, April 10, 2012

Luggage biru hikmat

Alhamdulillah..berkat usaha yang tak jemu-jemu pada tahun lepas, dapat capai sebagai qualifier ke Holland dan Belgium. Ya Allah..syukur nikmat.

Time limit utk qualified ke Holland dan Belgium dibuka dari bulan Jun-Oktober 2011. Masa tu rasa macam-macam bila dapat tahu target utk percutian kali ni agak tinggi. Dengan tanpa segan silunya, disebabkan keinginan yang kuat nak capai, Yuni dan of coz hubby seperti biasa mesti buat rujukan strategi dan bimbingan dari mentor-mentor utk qualifiedkan diri jugak dlm trip exclusive ni. Mane taknye..dijadualkan pergi time musim festival tulip. Challenge diri utk dapatkan seat!

Lepas dapat strategi yang cukup, maka bertindaklah kami sepanjang tempoh yang diberi di selang-seli dgn rujukan utk updates status selalu dgn mentor-mentor. Tanpa berkira masa, tenaga dan wang, tup..tup tiba masa final! Alhamdulillah, dah confirm dapat tiket bersama biz partner skali. Tak terasa pun masa berlalu dan enjoy sgt masa siapkan tiket tu sampai terkejut dengan potensi diri sendiri.

Terima kasih Yuni pada mentor-mentor yang dah banyak bagi buah fikiran dan semangat yang tak berbelah bahagi dan terutama sekali pada hubby yang menjadi inspirasi dan sering beri kata-kata semangat.

Tentang luggage biru tu sebenarnya booster yang diberikan oleh mentor Yuni iaitu CDM Chan dan Madam pada semua qualifier Holland dan Belgium. Sebenarnya masa dalam fight utk dapatkan trip ke Holland dan Belgium tu, Yuni selalu gambarkan macamane perasaan kalo tak dapat luggage tu..iisshhh...tak nak sebut la..Itu yang jadi penyebab kenapa Yuni nak buat dan nak buat lagi. Betul la orang kata dalam hidup kita perlukan booster sebagai tekanan utk majukan diri.

So, malam ni sebenarnya ceremony penyerahan luggage tu..nanti tgk gambar masa ceremony tu ye! Tak sabar nak tarik luggage biru ni pada 11 April ni!

Pada biz partner yang sedang menyiapkan Guangzhou, jangan sesekali rasa jauh lagi nak dapatkan target. Kita buat dan buat sahaja kerana target yang diberi terlalu mudah dan mesti ramai yang boleh qualifiedkan diri. The more the merrier!

Ingat satu perkara.. Journey utk capai sesuatu yang besar akan mengambil masa tapi bila kita walk-in dan teruskan journey, kita akan sampai juga. Dan, masa tu hanyalah nikmat kemanisan yang kita akan kecapi! Senyum tak perlu kata apa-apa.

No comments:

Post a Comment