Thursday, June 27, 2013

Gold Coast!

Ade pilihan, nak pegi Gold Coast yang mane satu idaman kalbu?...Sepang, Morib atau Australia...yang mana satu nak?

Ada peluang nak bagi semua melancong ke Gold Coast, AUSTRALIA secara FREE (Segala perbelanjaan visa, flight, hotel, makan, tour guide, theme park, bas & lain-lain yang termaktub dlm itenary adalah FREE)!!!!


Alhamdulillah...dapat satu lagi peluang untuk ke Gold Coast, Australia. Yuni pernah juga ke sana dulu masa mula-mula berbisnes pd tahun 2007. Pegi free juga & mmg enjoy sangat sbb Gold Coast tempat yang relaxing! Nantilah dalam post-post yang akan datang Yuni akan share pengalaman2 & gambar2 masa pegi tahun 2007 dulu.

Apa yang menarik tentang Gold Coast, Australia?

- Surfer's Paradise...even di baju Hard Rock tak tulis Gold Coast tapi Surfer's Paradise. Pantai yang menjadi kegemaran peluncur2 air sbb ombaknya yang tinggi. Sesiapa yang minat nak tgk org surf, boleh tengok kat sana!


- sape yang berminat dengan haiwan, trademark Australia semestinya...kangaroo & koala, inilah tempatnya! Kangaroo yang setinggi kancil & koala yang tido 22 jam sehari...ish..ish..ish..pemalasnya..tapi cute!!! Ada lagi satu binatang yang hanya ada di Australia juga..wombat! Nak tgk, sama-sama kita tgk kt sana nnt ye!



- banyak aktiviti malam yang relaxing...kebanyakan aktiviti melawat adalah pada waktu siang, jadi waktu malamnya banyak buat aktiviti sendiri..hotel pula dalam bandar. Boleh berjalan-jalan sepanjang jalan tengok environment malam. Ada roadshow, kedai-kedai pun ada yang masih buka, makan fish & chip yg fresh2, boleh relax-relax di kedai kopi & kebab & dll.


- theme park yg thrilling!...bagi yang suka thrill mmg sesuai sgt mencuba semua permainan dlm theme park. Ada 2 theme park..Movieworld & Dreamworld. Mmg best sgt! Rollercoaster yang berjalan terus & boleh reverse balik pn ada. Sape nak cuba boleh naik banyak2 kali..Yuni?..hehe..i tukang jaga beg kat bawah ye..hehe..bukan takut tapi ada masalah akan pening lepas naik nnt. So, bg mengelakkan pening, baik jaga beg je ye..








- cruise!! Kat sini boleh try naik cruise sambil2 makan fresh ketam bakar & fish & chips! Mmg sedap sgt!!! Naik cruise mengelilingi tasik. Mmg relax sesgt.. Pastu ada juga acara memancing. Sesuai sgt bg sesiapa yang minat memancing!

- factory outlet pun ada kat sini & make sure bawa duit cukup ye sbb mmg crazy sales! Jimat banyak beli barangan branded di factory outlet sana berbanding di butik dlm shopping complex di KL.

- dan banyak lagi...


Bagi sesiapa dream achiever di luar sana yang nak ambil peluang ke Gold Coast, Australia secara percuma, jom bersama kami, MyBMW travel around the world!
Berminat, email nurulayka@yahoo.com atau PM di facebook Nurul Ayuni Zainudin.

No comments:

Post a Comment