Wednesday, June 20, 2012

Jangan kawan dengan alasan!

Alasan...semua orang boleh bagi alasan. Dari kecik lagi belajar mencipta alasan. Kalo masa kecil dulu, bab-bab cipta alasan ni yang jadi kreatif. Contohnya masa kerja rumah x siap, lambat sampai sekolah, dan macam-macam lagi..mesti semua pun penah buat, kan! Jadi isu beralasan ni berlarutan sampai dewasa..

Sama juga dengan alasan-alasan yang sama je bila dah di share peluang biz. tapi, kalo terlepas peluang yang baik, 1000 kali sayang sgt..

Contoh alasan :-

1) Saya tak pandai biz - tak pandai, xpe. Ada bimbingan dan buat permulaan biz, ada coaching dan kita buat biz in team.

2) Saya tak minat - biasa la..Semua yang mendatangkan duit bukan minat tapi keperluan dan semua yang menjadi minat akan menggunakan duit.

3) Saya takde modal - modal flexible.

4) Saya takde masa - x menggunakan masa yang banyak dan tak ambil masa yang panjang untuk gain income 4-5 figure income per month.

5) Anak-anak ramai, susah nak buat biz - buat biz utk masa depan anak-anak..jangan jadikan anak-anak sebagai alasan. Masa depan mereka, kita yang mencorakkannya. Sekarang masa kita dengan anak-anak hanya terhad sekejap shj tapi bila berbiz, kita boleh atur masa utk lebih masa bersama mereka.

6) dan lain-lain lagi..

Kalo nak di listkan alasan yang common mmg tak igt semua sbb Yuni mmg tak suka dgn alasan ni sbb kita yang cipta sendiri sebenarnya. Kenapa orang lain boleh berjaya? Sbb nampak impian tu lagi besar dari alasan. Kalo kita suka cipta alasan utk kegagalan diri sendiri, jangan ada impian pun sbb kita yang menggagalkan impian kita sendiri.

Impian dah ada, kudrat ada, sihat walafiat, masa setiap orang 24 jam, gunakan semua ni betul-betul utk cipta kejayaan diri dan realisasikan impian!

No comments:

Post a Comment