Thursday, December 29, 2011

Termenung sorg2..

Di kala keseorangan ni sedang menunggu biz partner sampai, tetiba terigt waktu dulu. Semasa mula-mula berbiz. Kenapa yuni built up biz dan memilih utk biz? -keperluan dan keinginan...2 perkataan yang seems mcm sama je tp sebenarnya berlainan maksud tp selalunya org menafsirkan buat biz mesti sbb minat. Minat mmg jauh sekali sbb yuni mmg kalo dari segi marketing xde background langsung. Nak approach org utk tanya jln masa sesat pun malu, inikan pula nk bercakap hal-hal biz. Disebabkan keinginan yg meluap-luap nk berjaya, yuni terpaksa tangkis semua tanggapan dan perasaan. Cuba bayang, time tu baru kawin dan umur pn baru 24 thn..yelah..kata org tgh syiok nak berhuha-huha lagi, kan..tp mcm husband yuni slalu ckp, yuni matang sebelum usia. Bukan ape, masa depan kita yg tentukan. Kalo nak berbiz, takkan nak tunggu umur cecah 30an, nak tunggu dlm keadaan terdesak, nak tunggu tanggungan besar, nak tunggu masa lapang.. Buatlah sekarang masa lagi terdaya, selagi ada kudrat, sihat, senang...buat 5 perkara sebelum 5 perkara. Kalo byk nak berenjoy tanpa pikir masa depan, itu bkn amalan yang baik pada yuni.

Peluang yang datang pada yuni masa tak diduga dan tak bersedia sbb masa nak berhoneymoon dengan hubby tercinta. Maklum la masa tu baru kawin dan nak spend masa byk ngan hubby tapi yuni rasa x salah nak grab peluang utk biz memandangkan ini juga masa depan km berdua. Start dari hari tu km x pernah toleh ke belakang dan terus berjalan dan terus berlari capai impian yang satu iaitu kebahagiaan.

Kebahagiaan hakiki bila kita capai impian gembirakan hati kita, pasangan, mentor2 yuni, family dan kejayaan biz partner yang tersayang serta org disekeliling. Bg yang nak berjaya bersama-sama, jom! Bagi yang suka tengok, tengoklah sbb kami akan terus ke depan sbb sifu dh sediakan plan sampai tahun 2013 walaupun baru menjelang nak masuk tahun 2012...mne nak cari org yang sanggup planning perjalanan hidup kita sampai macam tu sekali. Banyak tuah yang yuni dapat dalam biz ni..

No comments:

Post a Comment